admin admin .

admin

قبل از سفر کدام قطعه های خودرو را چک کنیم؟

هنگام چک کردن تایر مراقب باشید که پارگی نداشته باشد. اشیاء تیز مانند میخ و شیشه در جاده باعث پارگی تایر و در نتیجه پنچری می شود.

هنگام چک کردن تایر، آج آن را نیز چک کنید. اگر آج تایر شما از بین رفته باشد سفر با آن خطرناک می باشد.

مراقب تاریخ انقضای تایر خودرو نیز باشید. اگر تاریخ انقضای آن گذشته باشد باید تایر را تعویض کنید.

روغن خودرو

شما باید سطح روغن موتور و روغن ترمز را در حد استاندارد نگه دارید. برای مسافرت با مسافت های طولانی باید روغن موتور و روغن ترمز خود را عوض کنید. اگر به تازگی آن را عوض کرده باشید، باید اندازه ی آن را چک کنید. سطح روغن ترمز باید حدود 6 میلی‌متر پایین‌ تر از سطح سیلندر اصلی باشد. برای روغن موتور نیز، سیاه رنگ نبودن و حد آن را کنترل کنید. در صورتی که خودرویتان دچار روغن سوزی می‌ شود، حتما چند لیتر روغن اضافی و زاپاس در صندوق عقب خودرو به همراه داشته باشید.

ترمزها

در جاده یکی از مهم ترین اجزای خودرو که باید سالم باشد ترمز است! زیرا در جاده خودرو با سرعت بالا حرکت می کند و سالم بودن ترمزها در اولویت است!

اگر لنت یا دیسک خودرویتان نیاز به تراش یا تعویض دارد، خیلی زود اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید.

چراغ ها

برای رانندگی در جاده، سالم بودن چراغ ها امری مهم است. زیرا ممکن است شما به رانندگی در شب بر بخورید. رانندگی در شب نیاز به چراغ هایی سالم و روشن دارد.

 

تمامی چراغ‌های جلو و عقب خودرو باید سالم و پرنور باشند!

سیستم خنک کننده ی ماشین

برای بررسی سیستم خنک کننده ی ماشین شما باید دو قسمت میزان آب رادیاتور و همچنین شلنگ‌های اتصال را بررسی کنید.

اگر آب رادیاتور خودروی شما کمتر از حد مجاز است، به آن ترکیب آب و ضد یخ اضافه کنید تا دوباره به حد مجاز و میزان استاندارد برگردد. البته این کار را زمانی انجام دهید که خودرو خنک و خاموش است.

هم چنین لوله رادیاتور را چک کنید که دارای پارگی و بریدگی نباشد.

آمپر آب خودرو

درجه ی آب خودرو معمولا سر جای معینی قرار می گیرد. اما اگر از کولر استفاده کنید یا سرازیری زیادی را با دنده سنگین بروید ، باید کمی پایین‌تر از حد معمول بایستد.

اگر این درجه به طور معمول در جای همیشگی اش نیست، باید برای آن نگران شوید!

هم چنین اگر با روشن کردن کولر آمپر بالا می‌رود، یعنی حال سیستم خنک‌ کننده‌ موتور خیلی خوب نیست و باید به یک متخصص مراجعه کنید.

 

https://www.sepehrc.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۵۸:۴۱ توسط:admin موضوع: نظرات (0)