admin admin .

admin

میلگرد استیل 304 چیست؟

همچنین در استاندارد DIN با نام فولاد 1.4301 شناخته می شود. اما نوع دیگری از این فولاد با نام فولاد زنگ نزن یا ضد زنگ L304 وجود دارد که استاندارد DIN آن را با نام فولاد 1.4307 می شناسند. این فولاد به دلیل خواص غیرمغناطیسی و جذب پایین آن توسط آهنربا، در میان فروشندگان با نام میلگرد استیل نگیر 304 شهرت دارد. همچنین برای تشخیص این استیل از آهنربا استفاده می شود.
میلگرد استیل 304 در ضخامت‌ های مختلفی از 1.6 تا 5 میلی متر بصورت کلاف و شاخه تولید می ‌شود.
میلگرد استیل 304 دارای دمای فورجینگ 1200-900 درجه سانتی گراد است و عملیات آنیل کاری بر روی آن انجام نمی ‌شود. همچنین دارای قابلیت ماشین کاری خوبی بوده و مقاومت به خوردگی بالایی به خصوص در محیط های کلریدی از خود نشان می دهد. پایین بودن استحکام تسلیم و قابلیت تغییر طول زیاد این اجازه را به میلگرد استیل 304 می‌ دهد که قابلیت شکل پذیری در اشکال پیچیده را داشته باشد.
نوع و آلیاژهای تشکیل دهنده میلگرد استیل بر روی قیمت آن تاثیرگذار می باشد.
ترکیب شیمیایی میلگرد استیل 304
• کروم : این عنصر باعث افزایش استحکام کششی، سختی، سختی پذیری، مقاومت به خوردگی و سایش می ‌شود.
• نیکل : عنصر نیکل باعث افزایش استحکام و سختی می ‌گردد، بدون این که چقرمگی و شکل پذیری کاهش یابد.
• مولیبدن : حضور عنصر مولیبدن در این آلیاژ باعث افزایش استحکام، سختی، سختی پذیری و چقرمگی می ‌شود. همچنین مقاومت خزشی و استحکام در دماهای بالا را نیز افزایش می ‌دهد.

کاربرد میلگرد استیل 304
میلگرد استیل 304 با توجه به ویژگی‌ هایی مانند قابلیت جوشکاری عالی و مقاومت در برابر دمای بالا و خوردگی، در صنایع مختلف طرفداران زیادی دارد. این میلگرد در ساخت و ساز‎‌هایی که در معرض آب شیرین و آب شور، اسید، عناصر شیمیایی و اسیدها هستند به صورت گسترده ‌ای مورد استفاده قرار می ‌گیرد. برش خوب، قابلیت ماشینکاری عالی، استحکام و فرم پذیری بالای این میلگرد باعث شده تا در ساخت مهاربند، شفت، قاب بندی، ستون گذاری، تکیه گاه ها، صنعت غذایی، عملیات دریایی و ... از میلگرد استیل 304 استفاده شود. همچنین به دلیل قابلیت فرم دهی بالای این گرید در تولید لوازم آشپزخانه، سینک و وان های حمام کارآیی دارد. از دیگر کاربردهای میلگرد استیل 304 می توان به ماشین آلات صنعتی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی اشاره نمود.

کاربرد میلگرد استیل در تولید پیچ و مهره
معمولا پیچ و مهره ها را با استفاده از فولاد معمولی یا فولاد سخت شده می سازند. اما در مواقعی که پیچ و مهره ها در محیط مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند، برای تولید آنها از میلگردهای استیل استفاده می کنند. دلیل این کار، محافظت از مواد در مقابل زنگ زدگی، جلوگیری از هرز شدن قله های رزوه، محکم تر شدن پیچ ها و قابلیت باز شدن دوباره بدون قفل شدگی پیچ می باشد.

استفاده از میلگرد استیل در صنایع غذایی
بسیاری از کارخانه های صنعت غذایی، اتصالات و قطعات موردنیاز خود را با استفاده از استیل ضد زنگ تولید می کنند. دلیل این امر، خواص مکانیکی آلیاژ و مقاومت آن در برابر مایعات و مواد اسیدی است. در صنایع غذایی برای تولید اتصالات و قطعات نازل ها، اتصالات سفارشی، میله های رابط و ... از میلگرد استیل 304 یا 316 استفاده می شود.

نحوه تولید میلگرد استیل
مواد ضایعاتی را در کوره قوس الکتریکی کارخانه ها حرارت می دهند. در ادامه آلیاژهای موردنظر را به آن اضافه می کنند. هنگامی که مواد مذاب از قالب مسی عبور می کنند به صورت جامد در می آیند. بعد از انجماد کامل وارد مرحله ی نورد می شوند. با عبور از غلتک، میلگرد تولید می گردد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۲۳:۳۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)